تاریخچه ی پارسیان

گروه پارسيان در بهمن ماه سال 1371 با تأسيس شركت توسعه پست هاي فشار قوي پارسيان بعنوان اولين شركت  پيشگام ايراني با هدف بومي سازي مهندسي و زمينه سازي براي انتقال دانش فني، و فراهم نمودن بستر براي كاربرد تجهيزات ساخت داخل با سرمايه گذاري مشترك وزارت نيرو و بخش خصوصي، هم رديف با شركتهاي مپنا و فرآب بعنوان پيمانكار عمومي در كنار احداث ساير صنايع زيربنائي صنعت برق تاسيس گرديد.

اين شركت با انجام موفقيت‌آميز بزرگترين پروژه برق‌رساني در شبكه سراسري انتقال برق ايران (42 پست 400 و 230 كيلوولت) كه با اعتماد ﻣﺴﺌولين محترم وقت صورت پذيرفت، صلاحيت خود را در عمل با اجراي موفق پروژه مذكور اثبات نمود .

اين شركت  در زمينه هاي فوق الذكر اولين و يكي از بزرگترين صادر كننده خدمات فني – مهندسي در كشور و منطقه خاور ميانه است كه پروژه هاي متعددي در كشورهاي سوريه, دبي, بنگلادش, افغانستان, بنين, يمن و نيجر را انجام داده يا در دست اجرا دارد و سه دوره بعنوان صادركننده نمونه خدمات فني-مهندسي كشور را به دست آورده است.

 
 
 
 
 
Parsian-picture1

در طول بیش از سه دهه فعاليت مستمر در زمينه احداث پست هاي فشارقوي، شركت توسعه پست هاي فشار قوي پارسيان موفق شده بيش از 500 پروژه بزرگ و متوسط نيروگاهي انتقال و فوق توزيع را در مناطق مختلف برق دار کند و به بهره‌برداري برساند.

اين در حاليست که تاکنون مجموعه پستهاي ابلاغ شده به اين شرکت به 600 دستگاه بالغ ميشود از مهم‌ترين و بزرگ‌ترين پروژه‌هاي انجام شده مي‌توان به پست ۴۰۰ کيلوولت نيروگاه گازي دماوند ۲۷ کليد قدرت ۱۲ 12فيدر نيروگاهي و 9 فيدر خروجي خط با چيدمان يک و نيم کليدي اشاره کرد طراحي، خريد و نصب پست دماوند با سيستم کنترل تمام نيومريک توسط شرکت پارسيان و در کمتر از ۱۲ ماه انجام گرفته است . پست نيروگاه گازي دماوند از اين نظر يکي از استثنايي ترين پست هاي خاورميانه محسوب مي شود.